Skidtur ur Niko och Morris syn att se det

Ja det sägs ju att hunden är människans bästa vän. Ja men de kan inte få oss till vad som helst.
Igår skulle matte och lillmatte ut och åka skidor med oss. Jag hörde att matte sa att hon tar Morris för han är mera van med skidåkning och  lillmatte är bättre på att stå på skidor så hon skulle ha mig (Niko). Det bar först iväg i bilen en stund, sedan när vi var framme vid skidspåret . Så hörde jag matte sa att vi skulle åka först. Jag bara tittade bakåt hela tiden och undra vad matte och Morris tog vägen, så min lillmatte blev ju sur på mig. Vi stannade då hörde jag matte sa att vi kan vänta en stund här så kan ni åka utom synhåll. Sakt och gjort men när matte och Morris startade så bar det iväg i 180. Så när vi slöt upp igen var de ännu mera irriterade på oss. Vi släpper Niko sa matte och lillmatte for iväg, de innebar ju att det blev bara värre att hålla ihop flocken för mig. Men tills slut  kom vi tillbaka till bilen, då hörde vi de säga man kan ju  egentligen inte bli arg på dem för de gjorde ju bara sitt jobb. Försökte hålla ihop flocken för det är vi suverräna på om de nu inte visste det innan. Ja det är inte lätta att förstå sig på dessa flockmedlemmar.
Hoppas på bättre skidtur nästa gång tankar från Morris och Niko


Kommentarer
Postat av: Ewa

Ja, grabbar det är inte lätt att vara alla till lags. Ena gången ska det dras utav sjutton och nästa gång ska man gå fint. Att era mattar sedan delar på sig borde ju vara straffbart.

Over and out! Chili och Maya

2010-02-05 @ 10:59:16
URL: http://www.fozasos.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0