Fillingen

Ja jag kan väl inte vara sämre än de andra, sammanfattar helgen. Hade först varit borta sedan i onsdags genom jobbet. Hem packa husvagnen och iväg igen. Det är verkligen ovanligt för mig att göra så men det gick bra. Väl uppe i Fillingen var det bara att kasta sig in i styrelsemötet sedan surströmming. Vi hade köpt filead för en gång skull det var kanon. Upp lördag morgon vi följdes upp till Nordmaling, vi var 5st  som skulle tävla så de las ut 5 spår. Vi hade med oss 5 pinnar tillbaka, så det tyckte jag var helt ok. Sedan ner till Nordmalingsbrukshundsklubb och köra lydnad. Om jag får säga det själv så gick det riktigt bra för att inte ha alls tränat mycket. Bland annat har jag nästan aldrig tränat apportering, men han satt kvar medans jag kastade föremålet sedan hämtade han det tillbaka och satt sig mattes kille duktig. Sedan åkte vi till Ica i Nordmaling för jag hade innan bestämt mig för att göra ett viltspår inhandlade lite blod. Lördagseftermiddag 15,00 la vi ut spåret. Söndag morgon 11,00 gick jag på han gick det som han aldrig hade gjort annat, än fast det inte blev ett riktigt slut med ett byte. Var helt övertygad om att jag hade med mig en hartass, då sa Gunhild att det skulle kunna bli fel så där av inget byte. När vi kom hem packade ur vagnen, tog ut hundsakerna visade det sig att jag hade faktiskt med mig en råddjursklöv, men det gick ju bra ändå. Tack för en trevlig helg kamrater. är det någon som vill ha hjälp med att lägga spår ställer jag gärna upp (y)

Kommentarer
Postat av: Lillemor

Tack själv och nästa år ska vi besegra Stefan eller hur? ;)

Kram

2010-08-29 @ 17:51:07
URL: http://novas-blogg.blogspot.com
Postat av: Anonym

Ja det ska vi verkligen jobba på

2010-08-29 @ 18:17:05
Postat av: Ewa

Nu jäklar smids det planer :-) Jah håller på er :-D

2010-08-29 @ 18:57:33
URL: http://www.fozasos.se
Postat av: carina

Hallå på er! Måste bara höra hur ni har det :) Det var ju ett tag sen vi sågs.Det verkar ju aldrig som det passar att vi träffas.Men nu måste det bli skärpning :) Kram,kram

2010-09-07 @ 14:43:59
URL: http://Izors-blogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0