Oturen var framme

Igår hälsade oturen på hos oss, vi hade så trevligt på strutsfarmen mormor och morfar bjöd barn och barnbarn på middag. När vi kom hem så regnade det kopiöst. Erik och jag tog hundarna på en kortare promenad. När vi kom hem så höll Göran på att kolla om det skulle regna in någonstans, vi har nämligen platt tak på huset. Satt mig i rummet för att vänta att han skulle komma in, då hördes att brak inte av dess like. Jag såg stegen rasa, han bara tänka att nu ramlade han över staketet. Jag och Erik var nog ute på en halv minut, då låg han helt på rygg raklång avsmimmad. Jag kastade mig över honom frågade hur är det, han svarade helt osammanhängande vad gör jag hör, vad höll jag på med. Han sa att han slagit bakhuvudet, jag kollade om det skulle blöda någonstans men det var vid tinningen det blödde. Jag kände att det här fixar jag inte själv, sa att vi kanske ska gå in nä benen bör inte sa han. Erik fick hålla koll, jag ringde sjukvårdsupplysningen de sa vi skulle komma in eftersom han tuppat av. Väl inne på akuten undersökes han och röntgades. det visade sig att han fått en fraktur på benet ovanför kindbenet. Det var bara att vänta och ta det lugnt. Det är konstigt när något händer då blir man väldigt focuserad på att hjälpa den som skadats. Men nu kämpar vi på att det ska bli bra. Hundarna är helt otroliga en sån här gång, Niko märkte direkt att det var något med husse skulle bara dit. Kramm på er

Kommentarer
Postat av: Ewa

Oj, oj, oj! Han hade tur din fasadklättrare. Det hade kunna sluta riktigt illa.

Hälsa från oss!

2010-08-06 @ 00:06:40
URL: http://www.fozasos.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0